Felanmälningar

FastighetsTeamet Syds Kundservice-nummer för felanmälningar är 040-370 770 helgfria vardagar mellan kl 09-12. Övriga tider kan man använda samma nummer, men kopplas då vidare till jourtjänst/larmcentral. Under eftermiddagar, kvällar och helger bör man endast använda numret för akuta ärenden, som när avlopp svämmar över, en kran inte går att stänga eller om något rör eller element har börjat läcka. Mindre allvarliga problem i allmänna utrymmen, exempelvis i tvättstugorna, har medlemmarna i styrelsen ibland lösningar på. Det kan därför vara klokt att rådgöra med någon av dem, innan man ringer FastighetsTeamet. En onödig utryckning kan annars bli rätt kostsam för föreningen.

Om någon har fastnat i hissen ringer man naturligtvis KONEs larmnummer 0771-50 50 50. I andra fall, när hissarna stan­nar, bör man först kontakta någon i styrelsen. Samma sak gäller om ventilationen inte fungerar. Styrelsemedlemmarna vet vilka som bör underrättas och är behöriga att göra beställ­ningar för föreningens räkning.

Ärenden som inte är akuta, som trasiga lampor, dörrar som kärvar, kranar som droppar eller varia­tioner i luft- och vattentemperatur, tas i de flesta fall om hand av FastighetsTeamets vaktmästare. Han är normalt här på onsdagar. Du får hjälp av honom genom att ringa FastighetsTeamets Kundservice enligt ovan, eller lägga en lapp i den svarta brevlådan utanför hissen i källaren i hus 22. Lådan kontrolleras minst en gång i veckan. Om du är osäker, kan du alltid rådgöra med någon i styrelsen först.

Vid akuta problem efter arbetstid och under helger finns under 2021 också Örestads Industribevakning, 040-93 12 70. Deras utryckningar kan bli kostsamma för föreningen, så rådgör först med någon i styrelsen och låt honom eller henne ta beslut om kontakten.